Dagarna bara går...

... och bloggen får hela tiden prioriteras sist. Jag funderar nu på om jag ska försöka göra något åt det - eller lägga ner den helt och hållet. Mellantinget, som där är nu, känns bara onödigt. Nu ger jag det ett sista försök, annars försvinner den.
 
Studentlivet flyter på och monsterkursen som vi startade hela utbildningen med är förhoppningsvis avklarad. Det beror på om jag klarar den andra tentan, den riktigt dryga tentan... jag håller alla tummar för det, men känner mig något osäker på hur det gick. Vi har nu börjat på en betydligt mer praktisk kurs där vi ska testa på att filma, spela in ljud och fotografera. En massa praktiska övningar som vi ska genomföra själv. Det känns väl sådär - men det är kanske lika bra att gå ut hårt och vänja sig. 
 
Jag tänkte ju på precis samma sätt vad det gäller telefonintervjuer. Nu har jag gjort tre stycken. Den första var hemsk, var fruktansvärt närvös. Dom två andra har jag knappt varit nervös alls över. Förhoppningsvis gäller detta också för att intervjua folk i verkligheten... på onsdag ska jag skildra ett yrke, där ett ljud som framhäver yrket ska finnas med. Det gäller bara att komma på ett bra yrke och sedan är det bara att köra.
 
Fotografering och bilder flyter på det också. Bilderna från Mitt Hjärtas Hösthopp finns kvar, men minskar varje kväll. Jag har också hunnit med underbara höstfotograferingar med Hilma och Linn - och när jag åker hem nästa helg väntar en till. Hur roligt det än är att fota på tävlingar finns det inget som slår privata fotograferingar där man fångar bandet mellan häst och människa. 
 
Idag har varit en lugn dag. Jag har skrivit klart en artikel, varit på en föreläsning och sedan lyssnat på "Foppa". Inte helt fel en helt vanlig torsdag.
Allmänt | |
Upp