Info om fotografering - Menyn

Fotografering är ett av mina två största intressen och har varit sedan sommaren 2011, sommaren då jag köpte min första egna systemkamera. Innan det lånade jag kompisars kameror så ofta möjligheten fanns, tyvärr var jag den sista dom ville ge sin kamera till när dom skulle rida för då visste dom att bilderna skulle bli totalt värdelösa - därför fotade jag inte speciellt ofta. Det blev det dock ändring på när jag fick en egen och som tur var gjorde det att jag utvecklades och har sedan dess lärt mig fota bättre och bättre för varje fototillfälle.
 
Nu är jag inne på min tredje kamera och har köpt mig ett dyrt objektiv och är äntligen hur nöjd som helst med min utrustning. Vinterhalvåret är inte längre en lång, mörk och tråkig period då jag numera kan fota även i ridhus. Min kameraväska består just nu av följande:

Kamerahus: Nikon D5100
Objektiv nr.1: Sigma 70-200 f.2.8
"Slit-och-släng-objektiv": Nikon 55-200 
 
Jag har dock inte fotat en endaste gång med det gamla objektivet sedan jag köpte mitt nya, det används mest av mamma när hon ska fotografera mig då hon tycker att det stora är alldeles för tungt att släpa med sig. 
 
Jag fotograferar främst på ponny-hopptävlingar runt om i Gävleborg/Mittsvenska, men självklart kan jag även dyka upp på andra platser. Exempelvis är Strömsholm under nationaldagshelgen och Ponny-SM i hoppning ett måste varje år numera. Detta är något jag tycker är extremt roligt, det är också precis varför jag håller på. Målet är inte att tjäna en massa pengar, utan målet är att ha roligt och lära känna trevliga människor. 

Som ni förstår kommer mycket av bloggens innehåll vara just bilder från olika evenemang. Kameran används flitigt och det märker man tydligt om man väljer att följa denna blogg - en riktig foto-blogg. 
 
Mer info och alla bilder hittar ni på min hemsida.
Bloggen, Fotografering | Foto, Kamera | |
Upp